Преглед пројекта
Планер за наставу и учење“ је прилагођени GPT виртуелни асистент осмишљен да подржи наставнике у брзој, структуираној и педагошки утемељеној припреми часова. Алат омогућава генерисање наставних припрема у складу са националним стандардима, Блумовом таксономијом и иновативним методама рада, уз подршку за српски језик и ћирилицу. Пројекат је усмерен на дигитално оснаживање наставника, унапређење квалитета наставе и интеграцију вештачке интелигенције у образовну праксу.
- Вештачка интелигенција
- Припрема за час
- Иновативне педагошке методе
- Дигитална подршка


Полазиште
Наставници у савременом образовању суочавају се са све већим захтевима у погледу квалитета припреме наставе, примене иновативних метода и усаглашености са важећим образовним стандардима. Истовремено, технолошки напредак, посебно у области вештачке интелигенције, пружа нове могућности за оснаживање наставничке праксе. Постоји изразита потреба за алатом који ће олакшати припрему наставе, унапредити структуру и квалитет наставних припрема и омогућити наставницима да се фокусирају на суштину наставног процеса – рад са ученицима.
- Смањење оптерећења наставника
- Унапређење квалитета наставних припрема усклађених са важећим образовним стандардима
- Интеграција иновативних педагошких метода
- Фокус на суштину наставног процеса – активан рад са ученицима
Наш приступ
Задатак
Развити и имплементирати прилагођени GPT виртуелни асистент под називом „Планер за наставу и учење“, који ће наставницима омогућити да на основу уноса основних података добију комплетне, структурисане и педагошки валидне писане припреме за наставу. Асистент ће функционисати на српском језику, са подразумеваним ћириличним писмом (као и са осталим језицима присутним у образовном систему), и бити усклађен са домаћим образовним стандардима.
Дизајн и архитектура
GPT технологија биће прилагођена и дорађена (custom instructions и/или fine-tuning) тако да подржи наставнике у креирању припрема заснованих на:
исходима учења
иновативним педагошким методама
активној настави
социјално-емоционалним циљевима


Очекивани резултати
Функционалан и кориснички прилагођен алат који наставницима омогућава креирање припрема у складу са националним образовним стандардима.
Скраћено време припреме за час и унапређен квалитет наставе.
Повећана примена иновативних метода у настави, подстакнута доступношћу квалитетних предлога припрема.
Дигитално оснажени наставници, са већим поверењем у примену вештачке интелигенције.
Платформа која омогућава брзу и персонализовану подршку наставницима, са потенцијалом за даље проширивање функционалности (нпр. израда тестова, анализа компетенција, итд.).